Ana Sayfa Fitness Zumba ile dans ederek form tutun

Zumba ile dans ederek form tutun

6 MERENGUE adımlarıyla kol-omuz çalışması
Zumba elbette sadece bacakları çalıştırmıyor. Farklı dans adımları içine yerleştirilebilecek bazı hareketler vücudun üst bölümünü, kolları, omuzu, göğsü çalıştırmada kullanılıyor. Burada merengue marş adımları eşliğinde yapılan bazı hareketleri görebilirsiniz. Merengue marş küçük kalça hareketleri ile yerinizde saydığınız kolay bir ritim. Bu egzersizler bir Zumba dersinde çok sayıda tekrarlanıyor. Ayaklar merengue adımlarıyla hareketlenirken şu egzersizleri yapabilirsiniz.

Biceps curl:
Omuz hizasında yanlara açtığınız kollarınızı sıra ile ya da aynı anda, kasları hafif sıkarak, dirseğin açısı 90 derece olacak şekilde yukarı doğru bükün ve açın. Kolunuzun ön kısmında bulunan biceps kaslarını çalıştırır.
Triceps curl:
Kollarınız omuz hizasında yanlara açıkken, dirsekleri el aşağıda olacak şekilde 90 derecelik açıyla bükün. Arka kolu sıkarak kolunuzu yana doğru açın. Omuz ve kol aynı hizada olmalı. Bir sağ-bir sol ya da iki kol aynı anda uygulayabilirsiniz. Yaş ilerledikçe hızlıca gevşeyen ve kolda sarkmalara neden olan arka kol kaslarını sıkılaştırır.
Omuz pres:
Bacaklarınız yine merengue eşliğinde dans ederken, kollarınızı omuz hizasının biraz altında, dirseklerden yukarı doğru 90 derecelik açıyla bükün… Kollarınızı aynı anda ya da teker teker yukarı bir şey itermiş gibi kaldırın ve indirin. Bu egzersiz tüm omuz kaslarınızı aktif bir şekilde çalıştırır.
agustos-2012-fitness-resim-7

7 REGGAETON-Stomp
Hip hop’a benzer bir ritim olan reggaeton da Zumba’da kullanılıyor.
1. versiyon: Bacaklar hafif açık, dizler ve kollar hafif bükülü, serbest ve rahat… Sağ bacakla öne adım atın ve geri çekin, sol bacakla öne adım atın ve geri çekin… Kalça ağırlığını hafif öne vererek yapacağınız kolay bir egzersiz. (Ritim: single, single)
2. versiyon: Aynı egzersiz sağ bacak öne, sol bacak öne ve ikinci kez sağ bacağa sıra geldiğinde 2 kez sağ bacak öne şeklinde yapılıyor. (Ritim: Single, single, double. Yani, tek tekrar, tek tekrar, iki tekrar…)
agustos-2012-fitness-resim-8

 

Devamı diğer sayfada

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here