✓ Doğruluğu kontrol edilmiş makale

Diyetisyen Gülçin Işık


Ana Sayfa Beslenme & Diyet 6 adımda evde zayıflama kürleri ve kilo verme yöntemleri

6 adımda evde zayıflama kürleri ve kilo verme yöntemleri

Vaktimizin çoğunun evde geçtiği şu günlerde 6 adımda evde kilo vermenin mümkün olabileceğini söyleyen Diyetisyen Gülçin Işık, kilo vermek için dikkat edilmesi gereken püf noktaları açıkladı. Peki, evde kilo verme yöntemleri nelerdir? İşte 6 adımda kilo verme yöntemleri…

6 ADIMDA EVDE KİLO VERME YÖNTEMLERİ *

Artık vaktimizin çoğu evde geçiyor, bu durumda kilolar aldı başını gitti. Artık dur deme vaktin geldiyse bu yöntemleri uygulamanın tam zamanı!

Size destek olabilecek birkaç öneriyle evde, karantinada olsanız bile, evden çalışsanız bile birkaç püf noktasıyla zayıflamanız mümkün.

Haydi başlayalım…

MEVSİM SEBZELERİNE SOFRANIZDA YER AÇIN *

Ana yemeklerinizde mutlaka sebzelere, salatalara yer verin. Böylece hem çabuk doymuş olacaksınız, hem kalorisi düşük beslenmiş olacaksınız.

Bu mevsim sebzeleri tam detoks, arınma etkisi yaratacak güçte! Lahana, brokoli, pırasa, ıspanak, brokoli, karnabahar, kereviz, brüksel lahanası, pazı, yer elması…

İster çorbasını yapın, ister haşlayıp üzerine yoğurt ile tüketin, isterseniz yemeğini yapıp akşam sofralarında baş tacı yapın. Bu sebzeler gerçek ödem atıcı etkilere sahip!

3 BEYAZDAN UZAK DURUN! (tuz, şeker, un) *

Tuz içeriği yüksek yemekler yaptığınızda veya salataya gerekmiyorken tuz attığınızda aslında ödem tutacağınızı biliyor muydunuz? O zaman yeni bir başlangıç yapıyorken yemeklere attığımız tuzu azaltalım. Tuz ihtiyacını karşılamak için baharatlara yönelmek pratik bir çözüm.

Beyaz un yerine; kepekli, çavdarlı, tam buğday un içeriği olan ekmeklere yönelin. Pirinç yerine bulgur, kinoa, karabuğday tercih edin. Böylece hem kan şekeriniz dengeli olacak, hem de daha uzun süre tok kalacaksınız.

kilo verme yöntemleri

Çay/kahvelerinize attığınız şekeri hemen bırakın. Gün içinde içtiğiniz çay ve kahve sayılarını hesapladığınızda ne kadar çok gereksiz kalori aldığınızı fark edeceksiniz. Bunu yapmak zor, biliyorum. En azından azaltarak yavaş yavaş bırakmakta fayda var. Ben genellikle danışanlarıma çay/kahve yanında kuru meyvelerle ara öğün yapmalarını istiyorum. Böylece şeker ihtiyaçlarından daha kolay kurtulmuş oluyorlar.

GÜNDE 2.5 LİTRE SU İÇİN *

Kış aylarında su içmeyi unutuyoruz. Oysaki su içtiğinizde daha az yemek yediğinizi fark edeceksiniz. Lütfen kendinizi takip edebileceğiniz şişeler kullanın. Bunların içerisine limon veya tarçın kabuğu veya elma dilimleri atabilirsiniz.

UYKUNUZU DÜZENE SOKUN! *

Karantina en çok uyku düzenimizi bozdu. Uykunun kilo vermeye etkisi çok büyük. Mutlaka erken uyanıp, güne erken başlamaya çalışın. Gün içinde çok fazla çay kahve tüketmeyin ki akşam uykunuz kaçmasın. Onun yerine akşamları rezene, ıhlamur, papatya, melisa çayı gibi çaylar tüketebilirsiniz.  Hatta sütün içerisine 1 çay kaşığı zerdeçal, 1 çay kaşığı ucu kadar karabiber, 1 çay kaşığı tarçın ekleyip kaynattığınızda akşam daha rahat uyuyabilirsiniz.

AKŞAM ATIŞTIRMALIKLARINI KESİN *

Özellikle akşam yemeğinden sonra yediklerinizin kan şekerini yükselttiğini unutmayın. Bu da sizin uykudayken çalışması gereken hormonlarınızı yanlış yönlendirir. Ve yağ depolamaya başlardınız. Bu yüzden eğer atıştırmalık yemek istiyorsanız, mutlaka ertesi güne bırakın. Gün içinde tüketin. Akşam saatlerinde süt ürünleriyle ara öğün yapmanız daha sağlıklı olacaktır.

HAREKET EDİN! *

Yürüyüş yapabilirsiniz. Pilates veya evde yoga yapabilirsiniz. Çocuklarınızla oyun veya dans edebilirisiniz. Ama mutlaka günlük rutininize hareketi eklemeniz gerekiyor. Bu şekilde metabolizmanızı hızlandırığ kilo verebileceksiniz.

Sağlıklı aydınlık günler dilerim…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here