Bu kış yatağa düşmeyin

29012014 kishastalik1

Virüs mevsimindeyiz. Burunlarımız kırmızı, gözlerimiz sulanmış, omuzlarımız düşmüş halde işe gidip gelmeye çalışıyoruz. Bazı günler yataktan çıkacak halimiz bile olmuyor. Her yetişkin yılda bir ile üç arasında solunum yolu rahatsızlığı geçiriyor. Anneler ise çocuklarının okuldan taşıdığı virüsler nedeniyle daha sık hastalanabiliyor.

Kış aylarını sağlıklı geçirmek için atılması gereken üç temel adımı biliyorsunuz; sağlıklı beslenmek, yeterli uyku ve düzenli egzersiz. Ve tabii eğer aksini gerektirecek bir durumunuz yoksa yılda bir kez grip aşısı yaptırmayı da bu adımlara ekleyebilirsiniz. Ancak hepsi bu kadar değil; hem sizin hem de ailenizin kış aylarını burnunuzu çekmeden geçirmenizi sağlayacak altı öneri daha var.

 

Lifli gıdalar tüketin 

Bu gıdalar uzun süre tok tutarak zayıflamanızı sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda bağışıklık sisteminizi güçlendiriyor. Taze meyve ve sebzelerde bol miktarda bulunan lifler enfeksiyonla savaşan beyaz kan hücrelerinin aktivitesini artırıyor. Ayrıca yemeklerinize antibakteriyel özelliği olan sarımsak eklemeyi de ihmal etmeyin.

 

D Vitamini deponuzu doldurun

D Vitamini’nin en iyi kaynağı güneş ancak kışın güneşle ilişkimiz sık sık kesiliyor. Oysa güçlü bir bağışıklık sisteminin anahtarı bu vitamin… Bir araştırma her gün 2000 IU D Vitamini alanların, aynı süreçte bu vitamini aldığını sanan ancak fonksiyonu olmayan bir hap alanlara göre soğuk algınlığına yüzde 70 daha az yakalandığını gösteriyor. D Vitamini’nin kansere, kalp hastalıklarına, diyabete ve daha birçok ciddi hastalığa yakalanma oranlarını düşürdüğüne dair araştırmalar da bulunuyor. İhtiyaç miktarınızı belirlemek için doktorunuza danışın.

 

Gribi seksle durdurun 

Haftada bir ya da iki kez cinsel ilişkiye girmenin griple savaşan antikorların seviyesini yüzde 30 oranında yükselttiği aklınıza gelir miydi? Ancak partneriniz grip geçiriyorsa bu öneriyi o iyileşene kadar unutmanızda fayda var.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here