• ✓ Doğruluğu kontrol edilmiş makale
Diyetisyen Aslıhan Küçük Budak

Çocuklar günde ne kadar su içmeli? Yaşa göre su içme tablosu

0

Su, yetişkinlerde olduğu gibi çocuklar için de hayati önem taşımaktadır. Organ sistemlerinin ve metabolizmanın düzgün çalışmasını sağlar, zararlı artıkların vücuttan uzaklaştırılmasında görev alır, vücut ısısının düzenlenmesinde rol oynar, sindirim sisteminin düzgün çalışmasını sağlar, beyin fonksiyonları için gereklidir, cilt ve saç sağlığını korur. Peki, bu sistem çocuklarda nasıl çalışmalıdır? Çocuklar günde ne kadar su içmelidir? Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük Budak konu hakkında bilgiler verdi.

ÇOCUKLAR GÜNDE NE KADAR SU İÇMELİ? *

  • 4-8 yaş: 1,1 litre
  • 9-13 yaş: 1,6-1,8 litre
  • 14-18 yaş: 1,8-2,6 litre

Yaz aylarında ise günlük önerilen miktara 1,5-2 bardak su ilave edilmelidir ve kabak, domates, salatalık, kavun, karpuz gibi su içeriği yüksek sebze ve meyvelerle günlük sıvı ihtiyacı desteklenmelidir.

ÇOCUĞUMUN SU TÜKETİMİNİ NASIL ARTIRABİLİRİM? *

Su içmeyi sevmeyen çocuklar için suyu taze meyve ve sebzelerle tatlandırarak daha çekici hale getirebilirsiniz. Ananas, nane, çilek, karpuz, yaban mersini, limon ve salatalık suya en güzel aromayı veren sebze ve meyvelerdendir ancak çocuğunuzun en sevdiği karışımı bulana kadar denemenizde fayda var. Bununla birlikte, çocuğunuza ilgisini çekecek cam şişeler ve bardaklarda su vermek de su tüketimini artırabilir.

İŞTAHSIZ ÇOCUKLARDA SU TÜKETİM ZAMANINA DİKKAT!

İştahsız çocukların yemeklerden hemen önce veya yemek sırasında su tüketmesi mide hacimlerinin kaplanarak iştahlarının iyice kesilmesine neden olabilir. Bu nedenle yemek yemekte zorlanan çocuklara su ara öğünlerde veya yemeklerden sonra verilmelidir.

İLGİLİ İÇERİKLER

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here