Ana Sayfa Trend En Popüler Stüdyo Sporları

En Popüler Stüdyo Sporları

Spor merkezlerinde yapılan stüdyo sporlarında da trendler dönem dönem değişiyor; dünyadaki akımlara bağlı olarak yeni fitness dersleri gündeme geliyor. Biz de bu günlerde şehirde en popüler stüdyo derslerinin neler olduğunu araştırdık. İşte sporseverlerin şimdilerde rağbet ettiği birkaç alternatif stüdyo dersi…

AYTAÇ ÖZKARDAŞ – FOTOĞRAFLAR: OZAN KUTSAL

Boot Camp
Nerede yapılıyor?
Sports International Şişli

"Amerikan ordusunun uyguladığı egzersiz programının en basit hali" olarak tanımlanan "Boot Camp" dersi, yoğun bir kardiyo ve kas çalışmasına dayanıyor. Ders kısa ısınma turlarıyla başlıyor. Salonun etrafında koşarak ısınan grubu ikinci aşamada kardiyo egzersizleri bekliyor. Bu bölümde çeşitli şekillerde dizilen işaretler ve minderlerle oluşturulan istasyonlar arasında sıçrayan, koşan, zıplayan katılımcılar yoğun bir kardiyo sınavından geçiyor. Burada amaç, eğlenceli bir şekilde sürat, dayanıklılık ve kuvveti artırmak. Küçük yarışmaların da yapıldığı bu aşamadan sonra yerde minder üzerinde kas egzersizlerine geçiliyor. Bütün kas gruplarının sıkılaştırılmasını sağlayan bu zorlu bölümden sonra ise gerilme egzersizleriyle kasların rahatlaması ve egzersiz sonrası ağrıların minimize edilmesi sağlanıyor. Vücudun tüm kas gruplarını çalıştırıp sıkılaştırırken, kardiyo egzersizleri yapmaya da olanak veren ders, katılımcıları eğlenceli bir şekilde forma girmesini ve spora daha iyi adapte olmasını sağlıyor.

Bosu Pilates
Nerede yapılıyor? Shore Club ve Coliseum Sportif Yaşam Merkezi

Joseph Pilates'in kendi adını verdiği pilates tekniği genel olarak zihin ve beden bütünlüğünü gerektiren denge, nefes ve egzersiz üçlüsünün bir sentezi. Bosu pilates ise, pilates tekniklerinin bosu üzerinde uygulanarak özellikle karın kaslarının kuvvetlendirilmesi ve omurgaya bağlı duruş bozukluklarının giderilmesini amaçlayan bir program.

İçi hava dolu yarım daire şeklindeki "bosu" topu üzerinde yapılan ders, gündelik hayatta kullanmadığınız kaslarınızı çalıştırmanızı sağlıyor ve mat üzerinde yapılan pilates hareketlerine göre daha çok efor harcatıyor.

Bosu pilates yöntemi, kişinin eklemlerini ve kemiklerini hayat boyu aynı ölçüde ve seviyede korumak için kasları kuvvetlendiriyor, esnetiyor ve özellikle karın kaslarını güçlendiriyor.

Bu sayede kişinin duruşu düzeliyor, bele binen yük hafifliyor ve dengeli bir kas yapısına sahip olunuyor. Bosu pilates aynı zamanda iskelet sistemini doğal pozisyonda tutan kasların farkına varılmasını sağlarken, vücudu da bu kasları günlük yaşamda kullanması için eğitiyor. Müzik eşliğinde yapılan ders, esneklik, dayanıklılık ve fiziksel gücü artırırken ciddi bir şekilde kalori yakılmasına da yardımcı oluyor.

Haberin devamı 2009 Mart sayımızda…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here