Kendinize iyi bakın, uzun yaşayın!

04112013 saglikliyasam1

Vücudumuza iyi baktığımız sürece hem sağlıklı hem de mutlu yaşarız. Bu nedenle önemsiz gibi görünen her belirtiyi dikkate almalı ve vücudumuzun sesine kulak vermeliyiz.

YEME ALIŞKANLIKLARINIZI DEĞİŞTİRİN

Hindistan cevizi, ananas gibi farklı meyveleri tüketmek hem değişik tatları denemenize hem de sağlıklı beslenmenize yardımcı oluyor. Fakat bu tatları sürekli tüketmek, diğer meyve ve sebzelerden uzak kalmak uzun vadede sağlığınız üzerinde olumsuz etki yapabiliyor. Uzmanlar günde en az beş porsiyon sebze ve meyve tüketilmesi gerektiğini belirtiyor.

Kan şekeri seviyenizin ve kandaki kolesterol düzeyinizin dengeli olmasını istiyorsanız sık aralıklarla küçük porsiyonlar tüketmelisiniz. Yemek yedikten sonra kandaki kolesterol seviyesi artıyor. Eğer günde üç defadan daha az yemek yiyorsanız yeterli miktarda besin alamazsınız.

Yaşın ilerlemesiyle birlikte metabolizma da yavaşlamaya başlıyor. 50 yaşından itibaren 200’den az kalori almanız gerekiyor. Eğer aldığınız kalorileri yakamazsanız bu ayda 6 bin kalori ediyor. Bu nedenle düzenli olarak egzersiz yapmalısınız.

 

KANSER RİSKİNİZİ DÜŞÜRÜN

Birçok kadın özellikle kilo alma korkusuyla sigara içmekten vazgeçemiyor. Oysa yapılan araştırmaların hiçbiri sigaranın kilo almayı engellediğini göstermiyor. Aksine her üç kanser hastasından birinin kansere yakalanma sebebinin sigara olduğunu gösteriyor.

Kadınlarda en sık görülen kanserler arasında yer alan meme kanserinin nedenleri arasında alkol de yer alıyor. Günde iki bardak beyaz şarap içmek kanser riskini yüzde 8 artırırken bu risk günde üç bardakla yüzde 16’ya çıkıyor.

Fazla kilolu olmak da kanser riskini artırıyor. Obezite hormon seviyelerini etkiliyor ve daha fazla östrojen salgılanmasına neden oluyor. Bu da daha çok mesane kanseri riskini yükseltiyor.

Çok fazla pişmiş, barbekü yapılmış, yanmış yiyeceklerden de uzak durmak gerekiyor. Çünkü yanmış yiyecekler özellikle de etler kansere davetiye çıkarıyor.

 

AĞIZ DEYİP GEÇMEYİN

Uzmanlar diş kanamasının hafife alınmaması gerektiğini belirtiyor. Çünkü kanayan dişler, diş eti hastalıklarını işaret ediyor.

Yiyeceklerdeki gizli şekere de dikkat edilmeli. Mısır nişastası, glükoz ve maltodekstrin içeren besinler gizli şekere dönüşüyor ve dişlere zarar veriyor. Bu maddeler daha çok kekler, bisküviler ve bazı içeceklerde bulunuyor. Bu nedenle yiyecek alışverişi yaparken etiket okumayı alışkanlık haline getirmelisiniz.

Diş fırçalarken dilinizi temizlemeyi de unutmamalısınız. Bu nedenle diliniz için ayrı bir diş fırçası ayırmalı ve dişlerinizi fırçaladıktan sonra dilinizin üzerinde kalan bakterileri bu fırçayla temizlemelisiniz.

 

HAREKET EDİN

 Aylık adet periyodunuzun kalori yakmanız üzerinde etkisi olduğunu biliyor muydunuz? Adet döneminizden bir hafta önce yüzde 30 oranında daha fazla kalori yakabiliyorsunuz. Bu dönemde bol bol bisiklet çalışabilir ya da yürüyüş yapabilirsiniz. Adetten bir hafta sonra ise östrojen seviyeniz oldukça düşük oluyor ve bu durum daha az yağ yakmanıza neden oluyor. Bu dönemde ise yoga yapabilirsiniz.

Egzersiz yaparken nefesinizi tutmamalısınız. Derin, rahat bir nefes alın çünkü derin nefes almak ciğerlerinizin kapasitesinin artmasını sağlıyor ve böylece vücudunuza daha fazla oksijen girmiş oluyor. Bu da egzersiz yaptığınızda daha iyi sonuç almanıza yardımcı oluyor.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here