Ana Sayfa Haber Mehmet Öz’ün ‘kahvaltı’ açıklamasına yanıt gecikmedi

Mehmet Öz’ün ‘kahvaltı’ açıklamasına yanıt gecikmedi

Geçtiğimiz günlerde ‘kahvaltı’ ile ilgili çok konuşulacak bir açıklamaya imza atan Dr. Mehmet Öz’e yanıt gecikmedi.

Dr. Mehmet Öz, ”Günün ilk öğününü gerçekten acıkınca yememiz gerekiyor. Pek çok insan uyandığında acıkmasa bile kahvaltı yapma alışkanlığı olduğu için kendini kahvaltı yapma zorunluluğunda hissediyor” demişti.

‘KAHVALTI BİR REKLAM ALDATMACASI’ DEMİŞTİ

TMC dergisine konuşan Dr. Öz, “Bence 2020’de yapılacak ilk şeylerden biri kahvaltıyı yasaklamak olmalı. Kahvaltı yapmamız gerektiğini düşünmüyorum, bu bir reklam aldatmacası. Ne yazık ki onlarca yıldır bu konudaki dogmaların birçoğu reklamlardan çıktı ve bunlar aslında sağlığımız hakkındaki gerçeklere dayanmıyordu” ifadelerini kullandı.

MEHMET ÖZ’ÜN KAHVALTI AÇIKLAMASI SOSYAL MEDYAYI KARIŞTIRDI

Bunun üzerine doktorlardan yanıt gecikmedi. İlk açıklamayı Prof. Dr. Funda Elmacıoğlu’ndan yaptı.

‘KAHVALTI DR. MEHMET ÖZ’ÜN ALANI DEĞİL, KONUŞMASIN’

İstinye Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Başkanı Prof. Dr. Funda Elmacıoğlu, İnsanları beslenme konusunda korkutmamak gerektiğini, kahvaltının bilişsel ve fiziksel gelişimi desteklediğini söyleyerek, günün en önemli öğünü olduğunu da vurguladı.

Prof. Dr. Mehmet Öz’ün ABD’de iyi bir kalp-damar cerrahı olduğunun altını çizen Prof. Dr. Elmacıoğlu, “Kahvaltı Dr. Mehmet Öz’ün alanı değil, bilmediği bu konuda konuşmamalı. Dr. Öz, hekimliğini kullanarak sağlığa ve tedaviye katkı sağlayabilir. Ancak uzmanlık alanı dışına çıkarak diyete ve alternatif tıbba yöneldi.

BİR AÇIKLAMA DA ENDER SARAÇ’TAN GELDİ

Mehmet Öz’ün kahvaltı açıklamasına bir yanıt da Beslenme ve Diyet Uzmanı Dr. Ender Saraç’tan geldi. Saraç, “Bizim Türk toplumunda, hatta bütün dünyada kahvaltı en önemli öğündür. Bir deyiş var, ‘Kahvaltıyı kral gibi, öğlen yemeğini prens gibi, akşam yemeğini fakir gibi yiyin’ diye. Ben buna katılıyorum. Kahvaltı günün en önemli öğünü. Ama dikkat etmek lazım, klasik Türk kahvaltısı, hamur işleri, ekmekler, simitler, poğaçalar, börekler değil, daha çok protein ağırlıklı.

Yumurta, belki bir parça çökelek gibi az yağlı, bol ‘D’ vitaminli, kalsiyumlu bir peynir. Bol yeşillik, üstüne limon sıkarak, olmazsa olmazımız zeytinyağımız, bazen köy tereyağımız, ekşi maya ile mayalanmış tam tahıllı ekmeğimiz, bir dilim kadar. Yanında da alkali bitki çayı, tercihim yeşil çaydır ama klasik Türk çayı da olur şekersiz olmak şartıyla. Bir tatlı kaşığı da bal veya tahin pekmez, şahane, sağlıklı güzel bir kahvaltıdır. Bence kahvaltıdan vazgeçmeyelim.” dedi.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here