Diğer
    Ana SayfaHaberÖzel gereksinimli bireylerin tedavisi nasıl olmalı, nelere dikkat edilmeli?

    Özel gereksinimli bireylerin tedavisi nasıl olmalı, nelere dikkat edilmeli?

    -

    Otizm Spektrum bozukluğunun tedavisinde öncelikle hedef, çocuğun bağımsızlığını ve günlük yaşam becerilerini kazanması. Çok faktörlü etkenlerin dikkate alınarak tedaviye farklı açılardan yaklaşılmasını gerektiren bu hastalığın, multidisipliner bir bakış açısıyla ele alınmasını söyleyen NPİstanbul Hastanesi Çocuk ve Ergen Gelişimi ve Otizm Merkezi Uzman Ergoterapisti Cahit Burak Çebi; tedavi kadrosunun çocuk ergen psikiyatristi, spor/hareket eğitimi uzmanı, klinik psikolog, özel eğitim uzmanı, dil konuşma terapisti ve uzman ergoterapistten oluşması gerekliliğinin altını çizdi. Otizmli hasta yakınlarının kendilerine sunulan tedavi planında bu yaklaşımı talep etmelerini tavsiye eden Çebi, aile ve uzmanların tam bir iş birliği içinde olmasının tedavinin değişmeyen aşaması olduğunu da belirtti. Multidisipliner yaklaşımın benimsendiği otizm tedavi programlanmasında aile ve uzman kadro iş birliğiyle çocuğun bağımsızlığı ve günlük yaşam becerilerine katılımı hedefleniyor.

    Hastanesi Çocuk ve Ergen Gelişimi ve Otizm Merkezi (ÇEGOMER) bünyesinde faaliyet gösteren Otizm Rehabilitasyon Merkezi, 0-13 yaş aralığındaki başta otizm spektrum bozukluğu olmak üzere nörogelişimsel bozukluklara yönelik günlük yaşam becerileri, akademik ve sosyal becerileri destekleyici rehabilitasyon programları üzerinde çalışmalar yürütüyor.

    ÇEGOMER Uzman Ergoterapisti Cahit Burak Çebi, merkezde erken çocukluk programı, okul öncesi ve okul programı ile ev takip programları bulunduğunu hatırlatarak, şu bilgileri verdi:

    “Çocuk ve Ergen Gelişimi ve Otizm Merkezi özel gereksinimli çocuk ve ergenlere ihtiyaç duydukları tüm tedavi hizmetini sunuyor. Merkezde özel öğrenme güçlüğü, Otizm Spektrum Bozukluğu, Dikkat eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, Özgül Öğrenme Bozukluğu, Motor ve Tik Bozuklukları, Down Sendromu, uyaran eksikliği, üstün zeka, bilişsel yetersizlik, gelişim geriliği konusunda özel eğitime ihtiyaç duyan çocuklara yönelik olarak bilişsel gelişim, dikkat ve ortak dikkat, kaba ve ince motor becerileri, el-göz koordinasyon becerileri, dil becerileri, ifade edici dil becerileri, somut ve soyut kavram çalışmaları, okuma ve yazma, matematik, davranış problemleri, oyun oynama ve oyun kurma becerileri, sıra alma ve sıra bekleme becerileri, sosyal alanlara uyum becerileri, spontan sohbet yürütme ve başlatma becerileri, problem çözme ve akıl yürütme becerileri gibi alanlarda çalışmalar yürütülüyor.”

    Otizm Rehabilitasyon Merkezinde otizmli çocukların ihtiyaçları doğrultusunda çalışmaların gerçekleştirildiğini anlatan Çebi, tedavide çocuk ve ergen psikiyatristleri, ergoterapi uzmanı, dil ve konuşma terapisti, klinik psikolog,  özel eğitim uzmanı ve spor/hareket eğitimcisi gibi  uzmanların görev yaptığını söyledi.

    - Advertisement -

    ÖZ BAKIM BECERİLERİ ERGOTERAPİ İLE DESTEKLENİYOR

    Erken çocukluk programının 0-24 ay aralığındaki çocuklara yönelik olduğunu kaydeden Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, ergoterapi hakkında bilgi vererek, temel amacın günlük yaşam aktivitelerindeki bağımsızlığı hedeflemek olduğunu ifade etti:

    “Otizmli bireylerde yemek yeme, giyinme, banyo yapma, saçlarının taranması, tırnak kesme, tuvalet gibi kendine bakım aktiviteleri, oyun aktiviteleri ve sosyalleşme gibi serbest zaman aktivitelerindeki hassasiyetlere yönelik çalışmalar yapılarak bağımsızlığın desteklemesinin amaçlıyoruz.”

    Özel gereksinimli bireylerin

    EV TAKİP SİSTEMİYLE AİLELERİ PROGRAMIN İÇİNDE TUTUYORUZ

    Aile ve uzmanların tam bir iş birliği içinde olmasının tedavinin değişmeyen aşaması olduğunu ifade eden Çebi, sözlerini şöyle tamamladı:

    “Ergoterapi, otizmli bireylerde, denge, koordinasyon, vücut farkındalığı, motor planlama, dikkat/aktivite sürdürebilirliği, görsel uzaysal algı, işitsel dil becerileri ve akademik becerilere katılımın sağlanmasına odaklanıyor. Ailelerin katılımı ve bilinçli olması tedavi sürecinin olmazsa olmazı. Bu nedenle ÇEGOMER ev takip programında ailelerin merkezde uzmanlar tarafından planlanan aktiviteleri evde yapmalarını gözlemliyoruz. Ergoterapi sürecinde aile ve çocuğu bir bütün olarak değerlendiriyor, terapiden edilen kazanımın günlük yaşama genellenebilmesi için ailenin ev ortamının çocuğun ihtiyaçlarına göre düzenlemesi konusunu gözlem altına alıyoruz.”



    CEVAP VER

    Lütfen yorumunuzu giriniz!
    Lütfen isminizi buraya giriniz