Sağlıklı ve uzun saçlar için gerekli vitaminler

Yeterli ve dengeli bir beslenme programı ile oluşan ışıltılı saçlar kendinizi daha sağlıklı hissetmenizi sağlar. Beslenme eksiklikleri saç kuruluğuna, saçların kırılmasına ve saç kaybına neden olabilir.

Bazı besinler saçınızı sadece sağlıklı ve güçlü hale getirmez, saçınızı korumanızı, sağlıklı kalmasını, parlak görünmesini ve kısa sürede uzamasını sağlar.

Sağlıklı beslenme, egzersiz ve yeterli uykunun birleşmesi sonucu maksimum saç uzaması görülür, daha gür ve güzel saçlar oluşur.

  1. PROTEİN *

Eğer düzenli spor yapıyorsanız kas yapımında proteinin önemini biliyorsunuzdur. Peki protein saç sağlığını nasıl etkiler?

Saçınızın kopması veya kırılması saçlarınızın zayıflamasına sebep olur. Protein de saç diplerini güçlendirir.  Uzun süre yeterli miktarda protein alınmaması saç dökülmelerine neden olabilir.

Proteinden zengin besinler:  *

  • Et/tavuk/balık
  • Yumurta
  • Tofu 
  • Kurubaklagiller
  • Süt ve süt ürünleri 

ESANSİYEL YAĞ ASİTLERİ *

Vücudun düzenli çalışması için yağa ihtiyacı vardır. Omega-3 ve Omega-6 yağ asitleri, vücut fonksiyonlarının sürdürülmesini ve sağlığın korumasını sağlar. Kuru ve kırılgan saç dokusunu geliştirmeye yardımcı olur.

Esansiyel yağ asitlerinden zengin besinler:  *

  • Baklagiller 
  • Kuruyemiş 
  • Yağlı tohumlar
  • Keten tohumu yağı
  • Kabak çekirdeği

Beta-karotene, sağlıklı saçlar ve saç hücrelerinin büyümesi için önemlidir.

A VİTAMİNİ *

A Vitamin kaynakları: *

  • Yeşil ve sarı sebze meyve 
  • Tatlı Patates
  • Brokoli 
  • Kayısı
  1. E VİTAMİNİ *

Dolaşım sistemi sağlığınız için gerekli olduğu gibi saç sağlığı ve büyümesinde de önemlidir. E vitamini, oksijen alımını artırırak dolaşım sağlığını iyileştirir.

E vitamin kaynakları: *

  • Avokado 
  • Pirinç kepeği
  • Kuruyemiş 
  • Koyu yeşil sebzeler 
  • Bakliyat 
  • Tüm tahıllar
  1. K VİTAMİNİ *

Az bilinmesine rağmen, K vitamini de saç sağlığı için önemlidir; fakat sadece bunun için beslenme programına eklenmemelidir. Çeşitli gıdalarda bulunabilir.

  • Süt 
  • Kuru incir 
  • Kuşkonmaz 
  • Bruksel lahanası 
  • Koyu yeşil yapraklı sebzeler 
  • Çavdar
  1. B VİTAMİNİ *

B vitamini, saç derisi köklerinin beslenmesinde ve saçın uzamasında etkilidir. Biotin eksikliği saç derisini ve sağlığını olumsuz etkiler.

Biotin içeriği yüksek gıdalar şunlardır: *

  • Kahverengi Pirinç 
  • Bezelye 
  • Mercimek 
  • Yulaf 
  • Ceviz
  1. C VİTAMİNİ *

Muhtemelen en iyi vitamin olarak bilinen C vitamini sadece saçınızın sağlığında rol oynamaz,  aynı zamanda saçınızın daha parlak görünmesini sağlar.  C vitamini saç tellerini de güçlendirir.

Bir antioksidan olan C vitamini hücre ve doku onarımını sağlar ve bağışıklık sisteminin korunmasına yardımcı olur.

  • Narenciye 
  • Karpuzu 
  • Bruksel lahanası 
  • Salatalık 
  • Domates Kırmızı biber
  1. ÇİNKO *

Saç dokusu dahil vucut dokularınının onarımını sağlar. Çinko bağışıklık sistemini uyarır. Yetersizliğinde saç dökülmesi ve saç uzamasında yavaşlamaya sebep olabilir.

  • Baklagiller 
  • Mantar 
  • Ispanak 
  • Tahıllar 
  • Kabak ve ayçiçeği tohumları
  1. SU *

Genel olarak parlak, güçlü ve güzel saçlar için yeterince su içilmelidir. Su sadece nemlendirmez, vücudunuzu temizler, ipeksi ve parlak saçlara kavuşmanızı sağlar. Deri temizliği saç dökülmesini önlemektedir. Günde en az 8 bardak su tüketilmelidir.

  1. DEMİR *

Demir saç dokunuza oksijen taşınmasına yardımcı olur. Dokulardaki oksijen eksikliğini kapatmak için demir gereklidir. Saç sağlığını korumak için beslenme programınıza demirden zengin gıdalar eklenmelidir.

  • Tahıllar 
  • Koyu yeşil sebzeler
  • Demir takviyeler

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here