Ayda üç gün detoks

479977827

Nefes alırken, yemek yerken, çalışırken, televizyon izlerken; kısacası her an toksik etkilerle karşıya karşıya kalıyoruz. Neyse ki arinmanin da korunmanın da yolları var.

Önümüz arkamız, sağımız solumuz detoks! Televizyon programları, gazeteler, dergiler hep detokstan bahsediyor. “Eskiden detoks mu vardı?” deyip bunun sadece gelip geçici bir akım olduğunu düşünebilirsiniz ancak işin iç yüzü hiç öyle değil. Günümüzün hareketsiz yaşam tarzı, oksijen azlığı, stres, katkılı ve mevsim dışı gıdalarla beslenmek bedenimizin sistemlerini yetersiz bırakıyor, vücudumuzda asit miktarı artıyor. İşte tam da burada devreye detoks giriyor. Beslenme Danışmanı Dr. Gönül Ateşsaçan, “zehirlerden arınmak” anlamına gelen detoksun vücudun kendi kendini onarmasına yardımcı bir yöntem olduğunu söylüyor ve ekliyor: Nasıl ki antibiyotikler vücuttaki bakterileri öldürmeye yarıyorsa, detoks da hücrelerin normal çalışmalarına engel olan toksinlerin vücuttan atılmasını sağlayan bir sistem. Hastalıklardan kurtulmak ve sağlıklı bir yaşam, için bütünsel bir arınma gerekiyor. Yani sadece terlemek ve beslenmeyi düzenlemekle değil, sakin yaşayarak, düzenli uyuyarak, düşünceleri temizleyerek, masaj yaptırarak duygu-düşünce detoksu da yapmalısınız.”

Detoks neden yapılmalı?
Vücudumuz toksinleri, böbreklerden, karaciğerden, akciğerlerden, bağırsaklardan ve terleme ile deriden atıyor. Eğer arınma mekanizmamız zayıfsa daha hızlı yaşlanma eğilimine giriyoruz, kalp hastalıkları, kanser ve kronik dejeneratif hastalıklara yakalanma riskimiz artıyor. Detoks, organların; örneğin beyin, böbrek, karaciğer, kardiyovasküler sistem ve bağışıklık sistemi fonksiyonlarının tam kapasite ile çalışması ve performanslarının artmasını sağlıyor. Kilo sorununuz varsa, özellikle diyabet ve kalp hastalığınız yoksa haftada bir gün detoks yapabilirsiniz. Eğer kilo sorununuz yoksa ancak hatalı besleniyorsanız ayda bir ya da iki gün uygulayabilirsiniz. Ayrıca hafta sonu çok alkol aldıysanız, ağır beslendiyseniz bir ya da iki gün meyve-sebze detoksu yaparak bedeninizi rahatlatabilir hatta kilo verebilirsiniz.

Dr. Gönül Ateşsaçan, aşağıdaki sorulardan birisine bile evet diyorsanız detoks yapmanız gerektiğini söylüyor.
• Yataktan yorgun mu kalkıyorsunuz?
• Sürekli huzursuz musunuz?
• Midenizde sıklıkla rahatsızlık hissediyor musunuz?
• Kilonuz arttı ve yağlandınız mı?
• Hayattan keyif almıyor musunuz?
• Çok mu sinirlisiniz?
• Tüm vücudunuzda sürekli ödem
mi var?
• Alerjileriniz arttı mı?
• Uyku kaliteniz bozuk mu?
• Katkılı gıda tüketiyor musunuz?
• Alkol ve sigara tüketiyor musunuz?

Toksin kaynaklarını tanıyın

• Fazla kahve, çay
• Katkılı gıdalar
• Kızartmalar
• Genetiğiyle oynanmış gıdalar
• İyi koşullarda saklanmayan baharatlar
• Beyaz şeker
• Yağlı gıdalar
• Şişmanlık, kilo fazlalığı
• Fazla tüketilen sigara, alkol
• Klorlu su (asit oranı yüksek)
• Ağır metaller (kurşun, cıva, özellikle boyası dökülmüş binalar, amalgam diş dolguları , düşük kalitede makyaj malzemeleri)
• Manyetik alan bozulması (cep telefonu, radar, havaalanı, baz istasyonu, kablosuz internet, TV, plazma TV, bilgisayar vb)

Ayda bir şehri terk edin
Erkekler öfke duygusunu daha sık ve yoğun yaşadıkları, diğer duygularını ise daha az ifade edip paylaştıkları için karaciğerleri daha fazla etkileniyor. Protein ağırlıklı beslenme de bu duruma eklenince karaciğer temizliği şart oluyor. Dr. Gönül Ateşsaçan, detoksun başarılı olması için hem bedensel hem de zihinsel olması gerektiğini hatırlatarak, “SPA merkezleri bu amaçlıdır. Yeşil ve mavi renkler sizi rahatlatır. Güzel bir müzik, meditasyon, sevdiklerimizle birlikte olmak da zihinsel detoksa katkı sağlar. Bu arada dengeli beslenmeyi, proteini azaltmayı, aşırı beden yorgunluklarından ve katkılı maddelerden uzak durmayı unutmayın. Hiç değilse ayda bir hafta sonu sevdiklerinizle şehir hayatından uzaklaşmak, doğa yürüyüşü yapmak, cep telefonlarını bırakmak, zihninizi rahatlatır” diyor.

Düzenli spor detoksun yerini tutar mı?
Evet, düzenli spor yapıyor ve terliyorsanız zaten vücudunuz toksin atıyor. Ancak Dr. Gönül Ateşsaçan’ın bu konuda bir uyarısı var: “Eğer uyku düzenine dikkat etmiyor, sigara ve alkol gibi maddeler kullanıyor, yağlı ve katkılı gıdalar tüketiyor, hayvansal gıda (et, balık, tavuk) ağırlıklı besleniyor, kimyasal ilaç kullanıyor, sebze ve meyveyi az tüketiyorsanız veya gergin ve stresli bir yaşamınız varsa detoks yapmalısınız.”

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here