• ✓ Doğruluğu kontrol edilmiş makale
Uzman Eğitmen Meltem Düzgün

Çocuk pilatesi faydaları nelerdir? Pilatese kaç yaşında başlanmalı?

Çocuk, hareket etme yoluyla dünya ile etkileşime geçer. Spor çocuğun duygusal, zihinsel, sosyal ve fiziksel gelişimini destekleyerek çevresi ile bağlantı kurmasını sağlar. Hayatın ilk 10 yılındaki, fiziksel aktivite ömür boyu alışkanlık kazanmak için kritik bir dönemdir. Çünkü çocuklukta edinilen davranış kalıpları genellikle bir ömür boyu devam etmektedir. Bu nedenle hareket, çocuğun fiziksel gelişimini etkilemekle kalmaz, aynı zamanda zihinsel gelişimine de katkıda bulunur. Çocuklarda doğum itibari ile başlayan kas dokusu ve kemik gelişimi adölesan döneminde de devam etmektedir. Bu nedenle özellikle çocuk pilatesi yapan çocuklar, çok daha sağlam ve sağlıklı bir vücut yapısıyla büyüme ve gelişim süreçlerini tamamlayabilirler. Peki, çocuk pilatesi nedir? Çocuk pilatesi faydaları nelerdir? Çocuk pilatesine kaç yaşında başlanmalı? Uzman Eğitmen Meltem Düzgün anlatıyor…

ÇOCUK PİLATESİ NEDİR? *

Pilates hareketlerinin çocuklar için uygun standartlara dönüştürülerek omurga, kas, eklem ve kemik sağlığını korumayı sağlarken, zihinsel gelişimine yardımcı olan hareketler bütünüdür.

ÇOCUK PİLATESİ FAYDALARI *

  • Doğru nefes almayı öğrenirler.
  • Dayanıklılığı geliştirirler.
  • Özgüvenleri gelişir.
  • Uyum içerisinde çalışmayı öğrenirler.
  • İletişim ve ifade yetenekleri gelişir
  • Vücuda esneklik kazandırırlar.
  • Eğlenerek fiziksel ve zihinsel dengeyi geliştirirler.
çocuk pilatesi
Cat stretch

ÇOCUK PİLATESİNE KAÇ YAŞINDA BAŞLANMALI? *

Çocuğun pilatese başlama yaşı en ideal 4 yaş civarıdır. Çocukların pilatesten zevk alması için pilates hareketlerini oyuna çevirmek yararlı olacaktır. Pilates hareketlerinin oyunlarla beraber  yaptırılması çocukların zihinsel gelişimlerine de fayda sağlamaktadır. Yaşın ilerlemesiyle beraber gelişen motorik özelliklere bağlı olarak pilates hareketlerini düzenlemek ve geliştirmek doğru olacaktır.

çocuk pilatesi
Swimming

ÇOCUKLARDA DURUŞ BOZUKLUKLARI VE PİLATESİN FAYDASI

Duruş bozukluğu genel anlamda omurganın olması gerekenden farklı şekillenmesidir. Omurganın doğuştan veya çeşitli nedenlerle öne, arkaya veya yanlara doğru eğilmesi nedeni ile duruşun bozulması durumunda kaslar çalıştırıp güçlendirilmelidir. Böylece duruş bozukluğunun daha ileri seviyelere gitme olasılığının önüne geçilebilir. Bu doğrultuda pilates uygulanabilecek en doğru sistemlerdendir.

Çocuklarda duruş bozukluğu farklı nedenlere dayanmaktadır. Bu nedenleri aşağıda sıralayabiliriz;

  • Çocukluk döneminde kazanılan kötü bir duruş alışkanlığı.
  • Bilgisayar başında uzun süre oturmak,
  • Küçük yaşlarda ağır okul çantaları taşımak,
  • Görme bozuklukları,
  • Fazla kilolu olmak,
  • Çocuk fizyolojisine uygun olmayan yatak seçimi,
  • Yanlış oturma veya uyuma.
çocuk pilatesi
Bridge

PİLATES YAPARKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ? *

  • Pilates,  çocukların eğlenecekleri  ve zevk alacakları bir spor egzersiz programı halinde olmalıdır.
  • Pilates yaparken, çocukların rahat edebileceği tayt, şort ya da tshirt gibi giysiler tercih edilmelidir.
  • Çocuklar yaş gruplarına  ve seviyelerine uygun pilates programlarına dahil edilmelidir.

ÇOCUKLAR İÇİN PİLATES HAREKETLERİ NELERDİR? *

Çocukların bedensel ve zihinsel gelişimlerini arttırmak için, uzman bir eğitmen gözetiminde, çocukların pilates yapması önerilir.

Aşağıda çocuk pilatesi derslerinde kullanılan bazı egzersizler:

  • Bridge
  • Swimming
  • Cat stretch
  • single/double leg curcle
  • Roling like a ball

İLGİLİ İÇERİKLER

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here