Ana Sayfa Röportaj Hazır mısınız? Tülin Şahin’den 7 adımda bikini vücudu

Hazır mısınız? Tülin Şahin’den 7 adımda bikini vücudu

tulin-sahin

Yazın gönül rahatlığıyla bikini ve mayo giyebilmek için şimdiden çalışmaya başlamalısınız. Tülin Şahin, bikini vücudu için beslenme ve bakım önerilerini formsanté okurları ile paylaştı. Üstelik vücut tipinize göre nasıl seçim yapacağınızın da ipuçlarını verdi.

Göğüsleriniz küçükse push-up sütyen bikini veya mayoları tercih edebilirsiniz.
Atletik bir yapınız varsa boyundan bağlı bikini üstlerini giyebilirsiniz.

Bahar sizin için neyi ifade ediyor?
Bahar benim için; canlanmayı, coşkuyu, neşeyi, güneşi ve rengarenk ilkbahar koleksiyonlarını ifade ediyor. Tabii bikini vücuduna hazırlanmak için de geri sayımın başladığını gösteriyor.

Bahara hazırlanmak için neler yapıyorsunuz?
Bahar gelince diyet ve spor yapmaya başlamalıyım diye bir koşuşturma içine girmiyorum. Çünkü yıl boyunca kendime çok dikkat ediyorum. Zaten biliyorsunuz biz modeller, kışın çok kilo alıp bahar gelince zayıflamaya çalışmıyoruz. Neden mi? Çünkü yıl boyu spor yapıyoruz.

Cilt sağlığınızı mevsim geçişlerinde korumak için nelere özen gösteriyorsunuz?
Mevsim değişikliklerinde cildin ihtiyacının değişmesi çok normal. Cildim çok kuruduğu zaman yağ bazlı kremler, karma halliyken su bazlı kremler kullanıyorum.

Bacaklarınız kısa ise yüksek oyulmuş bir mayo veya bikini tercih edebilirsiniz. Karın bölgenizde fazlalıklar varsa bikini yerine mayo giyebilirsiniz.
Bacaklarınız kısa ise yüksek oyulmuş bir mayo veya bikini tercih edebilirsiniz. Karın bölgenizde fazlalıklar varsa bikini yerine mayo giyebilirsiniz.

Spora ne kadar vakit ayırıyorsunuz?
Yüzüyorum, sahilde bisiklete biniyorum, yürüyüş yapıyorum ve power plate’i kullanıyorum. Tabii bir de dans etmeyi çok seviyorum. Dans ederken tüm vücut aynı anda mükkemmel bir şekilde çalışıyor. Araştırma sonuçları gösteriyor ki; dans ederken vücuttaki endorfin (mutluluk hormonu) tavan yaptığı için kalori yakımı inanılmaz oluyor. Tabii bu arada, spor yapmanın insana verdiği mutluluk hazzı da tavan yapıyor. Spora vakit yaratmaya çalışıyorum. Malum şehir hayatı ve İstanbul‘da her şeyi bir güne sığdırma telaşı yaşamı zorlaştırıyor. Genelde sporu sabah erken saatlerde çekim veya defile öncesi yapıyorum, bazen de akşam geç saatlere kalabiliyor. Yaz ayları benim için daha rahat oluyor. O zaman sahilde akşam geç saatte de bisiklete binebiliyorum. Ben sporu sadece fiziksel olarak iyi görünmek için yapılması gereken bir şey olarak görmüyorum. Sağlıklı ve mutlu bir hayat için spor kesinlikle şart.

Doğal yaşama dikkat ediyor musunuz?
Her zaman doğal yaşamın içinde olmaya çalışıyorum. Hep yeşillik görmek zorundayım. Bu yüzden de yaptığım sporların açık havada olmasına özen gösteriyorum. Sahilde yürüyüş yaparken ya da bisiklete binerken çok mutlu oluyorum.

Beslenme düzeniniz nasıl? Yemek yapmayı sever misiniz?
Beni ilk defa görenler ne kadar çok yemek yediğimi görünce şok geçiriyorlar. Asla yemek ayrımı yapmam. 3 ana öğün, 3 ara öğün olarak günde 6 öğün az ama sık sık yemek yerim. Tabi düzenli spor yaptığım için bu kadar fazla yemek yiyebiliyorum.

Birkaç kilo fazlanız olduğunda uyguladığınız acil bir reçeteniz var mı?
Herkes kendi için 1-2 kilo ideal kilosunda oynama payı koymalı. Böylece sınırınızı bilmiş olacaksınız. Ben de kendime 1-2 kilo oynama payı bırakıyorum. Öyle durumlarda ertesi gün biraz daha dikkat ediyorum, o kadar.

Güzel kadını nasıl tarif edersiniz?
Kendine güvenen, kompleksleri olmayan, hemcinslerini kıskanmayan, çalışan, yaratan, üreten, başarılı, kendine bakan, herkes ile bir şeyler konuşabilen bir kadın benim için çok güzeldir. Böyle bir kadına hayranlık ve saygı duyarım. Ben şuna inanıyorum, her başarılı hemcinsimiz biz kadınlara sadece artı katar. Onlar başardıkça biz kadınlar olarak hep beraber başarmış oluyoruz aslında.

tulin-sahin4Omuzlarınızı daha geniş göstermek için asimetrik bir mayo deneyebilirsiniz.

Tülin Şahin’den 7 adımda bikini vücudu *

1- Güne mutlaka kahvaltı yaparak başlayın. Benden uyarması, kahvaltıyı atlayanlar bu şekilde kilo vereceğini zannediyorlarsa çok yanılıyorlar.

2- Metabolizmanın her zaman çalışması ve kan şekerinin belli bir seyirde olması için sık ama az beslenme yöntemini tercih edin. Günde 3 ana, 3 ara öğün tüketmeye özen gösterin.

3- Eğer bütün bir kış spor yapmayı çeşitli bahaneler ile geçiştirdiyseniz artık süreniz doldu. Bugünden itibaren yaza hazırlanmak için spor yapmaya başlamalısınız.

4- Spor sonrası kullanılan inceltici, sıkılaştırıcı ve selulit giderici kremleri sürmeye başlayabilirsiniz.

5- Spor yapmaya vakit bulamıyorsanız her akşam yemekten sonra 30-45 dakika yürüyün. Süreyi gün geçtikçe artırın.

6- Akşamları evde 10-15 dakika müzik eşliğinde hula hoop çevirmeyi deneyin. Belinizdeki değişime 1 ay sonra inanamayacaksınız.

7- Duşa girmeden önce sert kıl fırçası ile vücudunuzu ayaklardan başlayarak yukarıya doğru dairesel hareketler ile fırçalayın. Fırçanın mutlaka kuru olması lazım. Düzenli yaparsanız bu İsveç tekniği ile kan dolaşımını hızlandırarak teninizin daha ışıltılı olmasını sağlayabilirsiniz. Duştan sonra vücudunuzu nemlendirmeyi unutmayın.

Tülin Şahin diyor ki:
“Her zaman makyanızı temizleyin, cildinizi iyi nemlendirin, maskeler mucizeler yaratabiliyor. Dolabınızda temizleyen, arındıran, nem veren ve lifting özelliği bulunan maskeler bulundurun. Bunları ihtiyacınız doğrultusunda hep kullanın. Haftada bir peeling yapın. Unutmayın, doğru makyaj kat kat sürmek değildir. Doğal görünen makyajı tercih edin.”

Yoğun bir temponuz var, enerjinizi hep yüksek tutmayı nasıl başarabiliyorsunuz?
Sağlığıma elimden geldiğince dikkat ediyorum. Spor yaparım, doğanın içinde olmaya çalışırım, iyi uyumaya özen gösteririm, iyi beslenmeye dikkat ederim. Enerji ise tamamen içten gelen bir şey. Demek benim içimde de hep öyle bir enerji var. Tabii işimi çok severek yapıyor olmam enerjimin hep yüksek olmasını sağlıyor. Daha iyi şeyler yaratıp, üretebiliyorum. Her türlü insan ile iletişim halinde olmayı seviyorum.

Yoga ya da meditasyon yapıyor musunuz?
Hayır, tempom ve enerjim o kadar yüksek ki yoga yapamıyorum. Denedim ama mümkün değil olmuyor.

Kadınlara güzellik tavsiyeleri vermeyi seviyorsunuz, onlar da sizi takip etmeyi çok seviyor. Peki 2011 güzellik trendleri hakkında okurlarımıza nasıl tavsiyeler verebilirsiniz?
Beni takip etmek isteyen okurlarım için hem kitaplarım var, hem de tuliss.com isimli sitem. Siteye üye olduklarında haftalık olarak makyaj, bakım, spor, diyet, moda gibi konular hakkında bültenler gönderiyorum. İlkbahar/Yaz 2011’in makyaj trendleri ise rengarenk. Özellikle neon renkler çok moda. Sarı, yeşil, fuşya, turkuaz gibi renkler çok gözde. Hatta şu anda benim tırnaklarımda da fuşya bir oje ve dudaklarımda ise fuşya bir ruj görebilirsiniz.

Çok zayıfsanız veya üst gövdeniz daha uzunsa enine çizgileri olan bir bikini veya mayo giyebilirsiniz.
Çok zayıfsanız veya üst gövdeniz daha uzunsa enine çizgileri olan bir bikini veya mayo giyebilirsiniz.

Güzellik konusunda kadınlara sınırsız bilgi veriyorsunuz. Son DVD ve kitabınızdan bahseder misiniz?
Ekim 2010’da Türkiye’nin ilk makyaj DVD’sini yaptım. DVD’de sadece 5 dakikada gündüz makyajı ve sadece 15 dakikada gece makyajı nasıl yapılır, anında 5 yaş daha genç görünmenin sırları anlatılıyor. Türkiye’nin en iyi makyaj uzmanlarından biri olan Mehmet Yıldırım ile 4 farklı yüz tipine makyajlar yaptık. Diyet ve sağlıklı beslenme üzerine olan kitabım ‘Siz Hala Diyet mi Yapıyorsunuz?’ ile makyaj ve bakım kitabım olan ‘Sırlar’ ise okuyucularımdan büyük ilgi görüyor.

Turuncu üst mor bikini altı: H&M, ayakkabı: DSquared
Kırmızı bikini: Zeki Triko, ayakkabı: Tods
Pembe mayo: H&M, ayakkabı: car shoe/ Brandroom
Elektrik mavisi mayo: Benetton, ayakkabı: Prada
Çizgili bikini: H&M, ayakkabı: car shoe/Brandroom
Turkuaz mayo: H&M, espadril ayakkabı: Diane Von Furstenberg/Harvey Nichols

Ruken Akbay Gürtaş
Fotoğraflar: Murat Sargın
Saç: İbrahim Topal

Formsante Dergisi Mart 2011 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here