Fonksiyonel egzersizlerle hızla forma girin!

kasim-2012-fitness-resim-2

kasim-2012-fitness-resim-1Bir hareketle vücudunuzun birçok kasını aynı anda çalıştırdığınız, denge, güç ve kondisyon odaklı fonksiyonel egzersizler şimdi dünyanın en popüler antrenmanları arasında. Tüm kaslarınızın çalıştığını hissedeceğiniz bu 7 fonksiyonel egzersizi uygulamaya hazır mısınız?

‘Functional training’ fitness dünyasının yükselen trendleri arasında yer alıyor. Hillside Sports Team’in, İngiliz rugby yıldızlarının ünlü kondisyon danışmanı Richard Tidmarsh ile birlikte geliştirdiği sistem, kulüplerin en gözde dersleri arasında bulunuyor. Hillside City Club İstinye-Gym Cardio Eğitmeni Dila Ulaş, formsantè okurları için fonksiyonel hareketlerden oluşan bir egzersiz seti hazırladı.

Nedir bu fonksiyonel antrenman?
Günümüz insanı yoğun iş yaşamı nedeniyle kimi zaman saatlerce masa başında kalabiliyor, çok az hareket ediyor. Bu durum vücudumuzu olumsuz etkiliyor ve çoğu zaman günlük işlerimizi bile yaparken zorlanıyoruz. Günlük hayatta yaptığımız bazı hareketleri taklit ederek, serbest ağırlıklar ve alternatif özel ekipmanlarla yapılan bir antrenman sistemi olan functional training işte bu noktada devreye giriyor. Bu antrenman sistemi kasları güçlendirmeye, vücudu sıkılaştırmaya, kişinin günlük fonksiyonel hareketlerini rahat şekilde yapabilmesine yardımcı oluyor. Bu sayede, günlük hayatımızın kolaylaşmasına da destek oluyor.
Denge, güç ve kondisyon odaklı, devamlılık sağlayan, birkaç eklemi aynı anda çalıştırdığımız hareketlerden oluşan fonksiyonel antrenman insanın sahip olduğu; hız, güç, denge, koordinasyon, kuvvette devamlılık, dayanıklılık, esneklik, çeviklik ve isabetlilik gibi 10 temel özelliğin hepsini esas alarak, bizi her alanda geliştirmeye, hayat standartlarımızı ve atletik performansımızı artırmaya yardımcı oluyor.

1- Squat’ta zıplama
Bu tempolu egzersiz aynı zamanda ısınmanızı da sağlayacak. Ayaklarınızı kalça hizasında aralayın. Nefes alırken bir sandalyeye otururmuşçasına alçalın ve kalça yere paralel oluncaya kadar çömelerek squat pozisyonuna gelin. Bu esnada dizlerinizin ayak parmak uçlarını geçmemesine dikkat edin, göğüs açık, eller yere paralel önde, omurga düz. Squat pozisyonundayken üst bacak ve kolların yardımıyla zıplayabildiğiniz kadar yukarı zıplayın. Yere iki ayağınızla basıp tekrar squat pozisyonuna inip zıplayın.
12 kez tekrarlayın.
Faydası: Bu egzersiz bacak, kalça ve karın kaslarını çalıştırırken kardiyovasküler gücü de artırır.
kasim-2012-fitness-resim-3

Devamı diğer sayfada

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here