• ✓ Doğruluğu kontrol edilmiş makale
Nihan Büyükaksu

Nihan Büyükasu ile A’dan Z’ye Yüz Yogası: 10 Etkili Hareket

0
yuz--yogasi-ile-zamana-meydan-okuyun

Yüz ve dekolte bölgesindeki kaslara odaklanan ve onları uyarıp çalıştırarak uzun vadede lifting etkisi yaratan, daha sağlıklı, ışıldayan bir cilde kavuşmanızı sağlayan yüz yogası ile ilgili aklımıza takılan tüm soruları konunun uzmanı Nihan Büyükaksu’ya sorduk. “Nasıl ki bedenimizin sıkı ve sağlıklı olması için spora ihtiyacı varsa, yüzümüzdeki kasların da sıkı ve dinamik olması için egzersize ihtiyacı var” diyen Büyükaksu, Formsanté okurları için en etkili 10 yüz egzersizinin nasıl yapıldığını da anlattı.

Hazırlayan: Aytaç Özkardaş Gozzi
Fotoğraflar: Çağatay Pekel

YÜZ YOGASI NEDİR? *

Yüz yogası; yüz egzersizleri, yüz masajı, akupresür, nefes ve meditasyon tekniklerini kullandığımız bir yöntemdir. Her bir uygulamanın yüze, ruha ve bedene yansıması farklıdır. Biraz anlatacak olursak;

Yüz egzersizleri: Yüz egzersizlerini yüz sporu gibi düşünebilirsiniz. Nasıl ki bedenimizin sıkı ve sağlıklı olması için spora ihtiyacı varsa, yüzümüzdeki kasların da sıkı ve dinamik olması için egzersize ihtiyacı var. Yüz egzersizleri ile biz saç kökünden dekolte bölgesine kadar yer alan 57 kas grubuna odaklanırız. Egzersizlerle birlikte yüz kaslarımız güçlenip sıkılaştıkça, kaslara tutunan cildimiz de sıkılaşmaya başlar ve beraberinde sarkmaların toparlandığı, ince kırışıklıkların açıldığı bir yüze kavuşmuş olursunuz.

Yüz masajı: Doğru tekniklerle düzenli yapılan yüz masajı kan akışını hızlandırır ve cildi toksinlerden arındırır. Düzenli masaj, cildin renk tonu eşitsizliğinin giderilmesi ve göz çevresi koyu halkaların açılmasında oldukça etkilidir. Cildinizin parlak ve sağlıklı görünmesi için yüz masajı mutlaka rutininizde bulunmalı.

Akupresür: Bu asırlık teknik, yüzdeki belirli noktalara basınç uygulayarak yapılır. Bu basınç, yüzdeki enerji akışını artırır. Aynı zamanda gerginliği azaltır, kan dolaşımını hızlandırır ve cildinize parlak bir görünüm verir.

Nefes ve meditasyon: Yüzümüzdeki kasların rahatlatılması stresten kaynaklı mimik kırıklıklarımızın giderilmesinde önemli rol oynar. Bununla birlikte ruh-beden-zihin dengesi için yüz yogası seanslarınıza mutlaka nefes ve meditasyon uygulamaları eklenmeli. Yüz kasları rahatladıkça mimik kaslarımız rahatlar ve daha yumuşak ifadeli bir yüze sahip oluruz.

DÜZENLİ UYGULANDIĞINDA NE GİBİ SONUÇLAR BEKLERİZ, FAYDALARI NELER?

Düzenli yüz yogası pratiği yapan bir kişinin cildi daha az toksine ve daha fazla nem tutma gücüne sahip olur. Yaş alma sürecinde, doğal yollarla daha pürüzsüz, ışıldayan ve sıkı görünen bir cilt elde edilebilir. Uygulamaya başlamadan önce gün ışığını karşınıza alarak, ön ve yan profilden yüzünüzü fotoğraflayarak ve bunu üç haftada bir aynı yerde, aynı ışıkta tekrarlayarak yaptığınız uygulamanın gelişim sürecini takip edebilirsiniz. Fotoğraflar değişimi gözlemlemek ve motive olmak için çok faydalı oluyor.

Yüz yogasının aynada bizi mutlu eden görsel faydalarının dışında, ruhumuza ve sağlığımıza da birçok faydası bulunuyor. Otonom sinir sistemi regülasyonu için düzenli yüz yogası pratiğini herkese öneriyorum. Özellikle stres kaynaklı migren atakları ve diş sıkma problemi yaşayanlar için de yüz yogası başvuracakları yöntemlerden biri. Öte yandan bu uygulamalarda biz sadece yüz kaslarını değil üst bedeni de çalıştırırız. Bu anlamda duruş bozukluklarına da yüz yogası pratiği çok iyi geliyor.

YÜZ YOGASINI NE SIKLIKTA YAPMALIYIZ? SABAH YA DA AKŞAM YAPMAMIZ FARK EDER Mİ?

Sabah ya da akşam yapabilirsiniz. Uygulama saati tamamen kişinin kendisine kalmış. Rutininizi oturtana kadar başlangıçta haftada en az 3 gün ortalama 15-20 dakika yapılmasını öneriyorum. Pozlara alıştıkça ve faydasını görmeye başladıkça kişinin motivasyonu da artacaktır, bu noktada kademeli olarak haftada 6 gün uygulamaya geçilebilir.

Eğer bir anda 15-20 dakika zaman ayırmak zor geliyorsa, yüz egzersizlerini gündüz (10 dakika), yüz masajını da akşam (10 dakika) yaparak, kendimizi zorlamadan keyifle yüz yogasını günün saatlerine yedirebiliriz. Yeter ki üşenmeyelim ve isteyelim.

UYGULAMA SIRASINDA DİKKAT ETMEMİZ GEREKEN GENEL NOKTALAR NELER?

Öncelikli olarak cildimizin temiz olması gerekiyor. Yüz yogası yaparken pozlara iyice alışana kadar ve disiplin sağlayana kadar mutlaka en az altı ay ayna karşısında kendimizi görerek pozları uygulamamız gerekir.

Yüz pozlarını uygularken olabildiğince omurgayı dik tutup omuz başlarını yumuşak tutmak önem taşıyor.

Eğer lens kullanılıyorsa, göz pozlarından önce lensin çıkarılması gerekiyor. Boyun pozlarını uygularken, boyunda fıtık ya da düzleşme olan kişilerin biraz daha kontrollü pozlara girmesi ve kendi bedeninin sınırları çerçevesinde ağrı acı hissetmeden pozda kalması çok önemli. Aynı durum diş sıkanlar için de geçerli. Çene hasarı olan kişiler özellikle yanak pozlarında daha kontrollü davranmalı ve acı hissetmeden pozda kalmalı.

DOĞAL TAŞ, ROLLER VS GİBİ ALETLERLE Mİ UYGULAMAK YOKSA ELLERLE UYGULAMAK MI DAHA ETKİLİ?

Gua sha masajı, roller masajı ve yüz yogası… Hepsinin ayrı ayrı kendine özel şifası bulunuyor. Biri diğerine göre daha etkili demek zor. Ancak kişi yüz sarkmalarını toparlamak ve ince kırışıklıkları açmak istiyorsa yüz egzersizlerini mutlaka rutinine dahil etmelidir.

Cildi toksinlerden arındırmak, yüz kaslarını gevşetip rahatlatmak, yüzdeki kan akışını hızlandırmak için gua sha, roller ya da elle masaj yapabilirler. Benim tercihim masaj kısmında genelde gua sha ve elle masaj oluyor.

YÜZ YOGASI YAPARKEN HERHANGİ BİR ÜRÜN KULLANIYOR MUYUZ?

Yüz egzersizleri sırasında cildimize herhangi bir ürün kullanmıyoruz. Ancak cildiniz kuruysa ve pozlara girerken ciltte yanma ve batma hissediyorsanız o zaman cildinizi kremle nemlendirebilirsiniz.

Yüz masajında ise durum biraz daha farklı. Uyguladığımız masaj ortalama 15 dakika sürüyor ve günlük rutinde kullandığımız kremler cilt tarafından hızla emildiği için normal bir krem uzun masaj uygulamalarında yeterli olmuyor. Cildi olabildiğince kaygan tutmak önceliğimiz olduğu için de mutlaka cilde uygun bir soğuk sıkım yağ ile masajı uygulanmalı.

BOTOKS UYGULAMASI YAPTIRANLAR YÜZ YOGASI YAPABİLİR Mİ?

Botoks uygulaması yüz yogasına engel değil. Ancak yüz yogası botoksun ömrünü kısaltır. Kişi bunu istemiyorsa, botokslu bölge dışında kalan kısımları çalışabilir. Örneğin alın bölgesinde botoksu olan bir kişi, yanak, göz çevresi ve boyun odaklı çalışabilir. Alın bölgesine de hafif hafif masaj uygulayabilir.

SİZİN YÜZ YOGASI İLE TANIŞMA HİKAYENİZİ ANLATIR MISINIZ?

Yüz yogası ile ilk olarak 2017 yılında tanıştım. O zaman 32 yaşındaydım ve cildimde bir şeylerin değişmeye başladığını gözlemliyordum. Doğal yollarla kendime nasıl yatırım yapabilirim diye araştırırken yolum yüz yogası ile buluştu. O zamanlar egzersiz ağırlıklı olan bir yüz yogasıydı benim karşıma çıkan ve tam rutinime oturtamamıştım. Başladım bıraktım, tekrar başladım… Derken 2018 yılında yurt dışı seyahati sırasında bir kadınla tanıştım, yüzüne gua sha masajı yapıyordu ve bu benim çok dikkatimi çekmişti. Kendisiyle tanışıp detayları öğrendim ve hemen kendime bir taş edindim. Gua sha masajı benim sadece cildime değil ruhuma da çok iyi geldi. Bir şeyler dönüşüyordu ve sanki yüzüm aracılığı ile bedenimle ruhumla da temasa geçiyordum. Gua sha benim için bir meditasyondan farksızdı ve beni içine aldı. Böylelikle 2018 yılında tekrar yüz yogasını rutinime dahil edip bir de gua sha masajını ekledim. Merak duyduğu her şeye derinden bakmaya çalışan, yaşamına kattığı her güzelliği insanlarla paylaşma heyecanı duyan, insanların ruhuna dokunabilmek için önce kendi ruhunu beslemeye çalışan bir kadınım. Kendi ruhumda ve bedenimde yaratmaya çalıştığım iyilik ve güzellikleri paylaşarak çoğaltmak için de heyecan ve aşkla 2019 yılında bu şifalı yolu aktarmaya karar verip binlerce kadına yüz yogasını ve gua sha masajını sevdirdiğime inanıyorum.

YÜZ YOGASI POZLARI *

1- ISINMA

  • Yüz yogası pozlarına başlamadan önce üst bedeni biraz ısıtalım. Ellerinizi omuz başlarının üzerine yerleştirin ve omuz başlarını yavaş yavaş geriye doğru yuvarlayın. Arkada kürek kemiklerinizin arasında hiç boşluk kalmayacak şekilde kolları geriye doğru döndürmeye devam edin ve 10 nefes burada kalın. Ardından omuz başlarını öne doğru yuvarlayın ve arkada ciğerlere alan tanıyın ve derin nefesler eşliğinde 10 tekrar devam edin. Üst beden açılsın ve rahatlasın.

2- BOYUN BÖLGESİNİ ESNETME

Boyun bölgesi benim en çok önem verdiğim alan. Yüz ve beden arasında bir köprü görevi görüyor, bu nedenle gün içinde boyun kaslarını esnetmek hem sağlık hem de parlayan ve dinamik bir cilt için çok önemli. Üst bedeni esnettikten sonra çalışmamıza boyun kaslarını esneterek devam ediyoruz.

  • Boynun ön tarafını esneterek başlayalım. Ellerinizi köprücük kemiklerinin üzerine yerleştirin. Ve burada cildinizi dekolte bölgesine doğru hafifçe gerin, Başınızı yavaşça geriye doğru gönderin ve arka boyun kaslarında ağrı acı hissetmediğinizden emin olun, 20 nefes burada kalın.
  • Şimdi boynun sağ ve sol kaslarını esnetelim. Eller hala köprücük kemiklerinin üzerinde ve cilt gergin.
  • Önce başınızı sağ omzunuza doğru döndürün ardından arkada boynun sıkışmadığından emin olacak şekilde hafifçe başınızı geriye doğru düşürün. Sol boyun kaslarınızı güzelce esnetin 20 nefes burada kalın.
  • Ardından başınızı merkeze getirin, şimdi başınızı sola doğru döndürün ve tekrar başınızı hafifçe geriye doğru düşürün, şimdi de sağ boyun kaslarını güzelce esnetin 20 nefes kalın burada kalın.
  • Gün içinde ihtiyaç hissettikçe boyun kaslarını esnetebilirsiniz, özellikle masa başında çalışan kişiler için çok şifalı pozlardan biridir.

3- ÇENE BÖLGESİ MASAJI

  • Net bir çene hattı dinamik yüz görünümünün olmazsa olmazı. Poza girmeden önce mutlaka soğuk sıkım bir yağ kullanmanızı öneriyorum. İşaret parmaklarınızı kanca yapın ve çenenin üzerine yerleştirin başparmaklarınızı çenenin altına yerleştirin, çene kemiği hattı boyunca orta bası yaparak ilerleyin, 30 tekrar yeterli. Her gün sabah ve akşam uygulayabilirsiniz.

4- YANAK SARKMALARI İÇİN “KAPALI O POZU”

“Kapalı O pozu” yanak kaslarını kuvvetlendiren, yanak sarkmalarına iyi gelen çok etkili pozlardan biri. Üst dudağınızı üst dişinizi kaplayacak şekilde içeri doğru çekin, alt dudağınızı da alt dişlerinizi kaplayacak şekilde içeri doğru çekin ve çeneyi iyice aşağı doğru gönderin. Çeneyi kocaman aralayarak “ooo” sesi yapar gibi 30 nefes burada kalın. Eğer çene kaslarında ağrı, acı hissederseniz çeneyi daha hafif aralayın. 10 nefes kalın pozdan çıkın, dinlenin tekrar 10 nefes pozu tekrarlayın. Sabah ve akşam olmak üzere her gün uygulayabilirsiniz.

5- DİŞ SIKANLAR İÇİN MASSETER KASI MASAJI

  • Diş sıkma problemi yaşayanlara bu masajı her gün uygulamalarını öneriyorum. Çeneyi hafifçe aralayın, orta ve yüzük parmağınızı masseter kasın üzerine getirin ve kuvvetli bir basıyla yukarıdan aşağı doğru masaj yapın. Tekrar sayısı size kalmış, rahatlayana kadar her gün uygulayabilirsiniz. Yine bu masajı uygularken soğuk sıkım bir yağ kullanmanızı öneririm.

6- GÖZ ÇEVRESİ EGZERSİZİ

  • Kaz ayağı, gözaltı torba problemi yaşayan, göz çevresinde ince kırışıklıkları olanlar için çok etkili pozlardan biri. Avuç topuklarını kaşlarınızın bittiği yere yerleştirin ve şakaklardan saç köküne doğru hafifçe derinizi gerin. Burada gözlerinizi kuvvetli bir şekilde kapatıp açın. Gözleri kapatıp açarken kaş çatmadığınızdan emin olun. 20 kez tekrarlayın. Sabah ve akşam uygulayabilirsiniz.

7- DAHA CANLI GÖZLER İÇİN AKUPRESÜR

  • İşaret parmaklarınızı göz çukurunun üzerine yerleştirin, orta bası uygulayarak gözleri kapatın ve burundan derin derin nefesler eşliğinde 30 saniye bu noktayı tetikleyin. Dilerseniz bası uyguladığınız bu noktaya hafif hafif dairesel masaj da yapabilirsiniz. Herhangi bir yağ ya da krem kullanmanıza gerek bulunmuyor. Göz çukuru akupresürü göz problemlerine, göz ağrılarına, göz kasılmalarına iyi gelir; gerginlik, uykusuzluk ve baş ağrılarını rahatlatmaya yardımcı olur. Lenfatik sistemin doğal yolla temizlenmesine de yardımcı olduğundan gözaltı torbalarını da azaltır.

8- PÜRÜZSÜZ BİR ALIN İÇİN BAYKUŞ POZU

  • Başparmaklarınızı ve işaret parmaklarınızı büyük bir C şekli yapın. İşaret parmağınızı yanağınıza paralel şekilde kaşlarınızın hemen üzerine, başparmağınızı da yanağınıza yerleştirin. İşaret parmaklarınızla kaşlarınızın üzerine bası uygularken gözlerinizi kocaman açıp kaşlarınızı kaldırmamaya çalışın ve 3 saniye gözler açık bekleyin. Pozdan çıkın ve tekrar aynı şekilde poza girin, 10 kez tekrarlayın. Bu hareket alındaki frontalis (alın) kaslarını güçlendirerek bu kasa bağlı olan cildi sıkılaştırır. Dolayısı ile yatay çizgi ve kırışıklıkları azaltıp aynı zamanda göz kaslarını kuvvetlendirir. Sabah ve akşam uygulayabilirsiniz.

9- GÖZ ÇEVRESİ MASAJI

  • Bir elinizin yüzük parmağını ve orta parmağını kaşın bittiği yere yerleştirip hafifçe yukarı doğru çekin. Diğer elinizin işaret parmağını kanca yapıp gözün altındaki kemikten hafif bası ile şakağa doğru masajı uygulayın. 20 kez tekrarlayın. Uygulamayı soğuk sıkım bir yağ ile yapın. Gözaltındaki koyu halkalara çok iyi gelen bu pozu her gün sabah ve akşam uygulayabilirsiniz.

10- GÖZ KAPAĞI DÜŞÜKLÜĞÜ İÇİN EGZERSİZ

  • Göz kapağı düşüklüğü sorununuz varsa işte bu poz tam size göre! Avuç topuklarını kaş kavisinin altına yerleştirin ve üst göz kapaklarını kaşlarınızla birlikte saç köküne uzanacak şekilde yukarı doğru iyice askılayın. Omuz başlarınız rahat olsun ve arka boyun kaslarını sıkıştırmayın. Şimdi bakışlarınızı aşağı doğru gönderin ve 20 nefes burada kalın. Her gün sabah akşam uygulayabilirsiniz.

İLGİLİ İÇERİKLER

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here