6 haftada yüzerek fit olun!

Yüzme, forma girmenin en basit ve en eğlenceli yolu. Hele ki bu sıcak yaz günlerinde… Hazırladığımız yüzme programını uygulayarak tüm vücudunuzu sıkılaştırıp, kaslarınızı güçlendirebilir ve 6 haftada 5 kilo verebilirsiniz!

Yüzme sporu vücudunuzdaki tüm kasları gözle görülür bir şekilde geliştirip, ciddi bir şekilde kalori yakmanıza yardımcı oluyor, üstelik yüzmede, diğer sporlarla kıyaslandığında, sakatlıkların görülme oranı da oldukça düşük. Öte yandan yüzmenin sakinleştirici etkisi de bilinen bir gerçek: Yapılan araştırmalara göre yüzme, beyin üzerinde meditasyonun yarattığına benzer bir etki gösteriyor.

Üstelik, sizin için hazırladığımız özel yüzme programını izleyerek 6 haftada 5 kilo verebilirsiniz. Yeni başlayanlar ve tecrübeli yüzücüler için iki ayrı bölümden oluşan bu program, değişik yüzme stillerinin bir karışımından oluşuyor. Yeni başlayanlar için kurbağalama ve sırtüstü yüzme stilleri öne çıkarken; daha fit, daha deneyimli yüzücüler için bu stillere serbest yüzme stili de ekleniyor. Farklı stilleri karıştırarak yüzmek, farklı kas gruplarınızı çalıştırmanıza yarayacak ve yüzerken sıkılmamanızı sağlayacak.

İYİ BİR YÜZÜCÜ OLMANIN KURALLARI

Vücudunuzu hizaya sokun: Başınızı, boynunuzu ve sırtınızı bir hizaya getirip vücudunuzu tam yatay pozisyona sokmak çok önemli. Verimlilik ve hız açısından düşünüldüğünde duruş, vücudunuzu nasıl hareket ettirdiğinizden daha büyük önem taşıyor.

Kol ve bacaklara dikkat: Sizi ileri doğru götüren her kulaçta kol ve bacaklarınızın, çekmek ya da itmek için doğru pozisyonda olup olmadıklarından emin olun. Bu, sizin oraya buraya çırpınarak enerji harcamanızı ve gücünüzün kesilmesini engelleyecek.
Nefes almak yerine vermeye odaklanın: Nefes nefese kalmak yüzmeye yeni başlayanların en sık karşılaştığı problemlerden biridir. İşin sırrı, her zaman verdiğiniz nefese odaklanmakta. Çünkü nefes vermek doğal olarak nefes almayı tetikler. Ayrıca unutmayın, yüzmede nefes her zaman ağızdan alınır ve burundan verilir.

YÜZME ALIŞTIRMALARI

Bu alıştırmalar, farklı stillerde ihtiyaç duyacağınız farklı tekniklere bir hazırlık niteliğinde. Her bir stil için ayrı ayrı yapacağınız bu alıştırmalarla duruş, zamanlama ve denge faktörlerine yoğunlaşarak yüzme sırasında iyi bir ritim yakalayabilirsiniz. Sırtüstü ve serbest stil için vücudunuzu suyun içinde bir taraftan diğer tarafa çevirmeyi öğrenmek oldukça önemli.

Aytaç Özkardaş – aozkardas@doganburda.com

Haberin devamı 2008 Ağustos sayımızda…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here