Birbirini seven besinlerin gücü ile zayıflayın

İnce olmak güzel ama nereye kadar?
Uzman Diyetisyen Dilara Koçak, kadın vücudunda yağ-kas-su analizinde yağ oranının alt sınırının 10-11 kilo olduğunu belirtiyor ve ekliyor: “Yağ oranı bunun altına düştüğünde östrojen hormonu etkileniyor, adet düzeni bozuluyor, üreme organları olumsuz etkilenir hale geliyor ve kısırlık riski doğabiliyor.” Koçak, bu durumu bir örnekle şöyle açıklıyor: “58 kilo olan ve 50 kiloya inmek isteyen bir kadına vücut analizini yaptığımızda kas ve kemik ağırlığının 49 olduğunu görüyoruz. 9 kilo da yağ eklendiğinde zaten 58 kilo oluyor. Bu kadın yağ oranını düşürmeye uğraştıkça vücut östrojen hormonu için o yağı tutmaya çalışıyor ve kilo kaybı kaslardan gerçekleşiyor. Kastan kaybedilen kilo zaman içinde hızla tekrar geri alınıyor.” Şunu da unutmamak gerekiyor, son beş yılda hiç görmediğiniz bir kiloya ulaşmak sağlıklı yollarla mümkün olmuyor. Bu amaçla tehlikeli yöntemlere başvuran kişiler ise ne yazık ki bunun bedelini sağlıklarını kaybederek ödüyorlar.

kasim-2011-beslenme-resim-4➨ Daha iyi bir sindirim için: Yoğurt
ve Öğütülmüş Keten Tohumu Probiyotik içeriği ile bağırsak dostu olan yoğurda Omega 3 kaynağı keten tohumu eklemek sindirim sistemini düzene sokuyor. Probiyotik yoğurdunuzun üzerine bir çay kaşığı keten tohumu ekleyebilir ya da meyveli yoğurtlara, keten tohumuyla zenginleştirilmiş müsli ilave edip tüketebilirsiniz.

kasim-2011-beslenme-resim-6➨ Kalp dostu ikili; Yulaf ve Elma
Yulaf kepeğinin yapısında betaglukan isimli suda çözünebilen bir lif bulunuyor. Kolesterolün dengelenmesinde olumlu etkileri olan betaglukan kalp krizi riskini azaltmaya da yardımcı oluyor. Elma ise içindeki pektin maddesi ile kötü kolesterol LDL’yi düşürüyor ve iyi kolesterol HDL’yi artırıyor. Çalışmalar, her gün orta büyüklükte iki elma yemenin kolesterol seviyesini yüzde 16 oranında düşürdüğünü gösteriyor. Kahvaltıda yulaf ezmesi ve süt ikilisinin üzerine elma doğrayabilir ya da süt ve elma püresini pişirerek üzerine tarçın serpebilirsiniz.

kasim-2011-beslenme-resim-5➨ Adet öncesi huzur için: Brokoli ve Yumurta
Biz kadınlar her ay adet öncesi dönemde huysuz günler yaşayabiliyor, çevremizdeki insanların kalbini kıracak kadar aksileşebiliyoruz. Eğer siz de bu durumdan şikayetçi olan kadınlardansanız başvuracağınız besin kombinasyonu brokoli ve yumurta olabilir. Premenstrualsendrom (PMS), kadınlarda adet öncesi dönemde başlayan ruhsal ya da fiziksel birtakım belirtileri ifade eden bir terim… PMS’nin en önemli nedenlerinin vitamin ve mineral yetersizliği. PMS şikayeti olan kadınların yüzde 30-40’ı ise kalsiyum ve D vitamini eksikliği yaşıyor. Brokoli, kalsiyumdan zengin iken yumurta ise doğal bir D vitamini kaynağıdır. Omlette yan yana oldukça lezzetli duracaklarından emin olabilirsiniz.

➨ Daha pürüzsüz bir cilt için: Domates ve Z eytinyağı
Vücut için bilinen en etkili antioksidan olan likopen en çok domateste bulunuyor. Özellikle güneşin ciltte yarattığı tahribatları önlemeye yardımcı olan likopenin vücuttaki kullanımını artırmak istiyorsak üzerine biraz zeytinyağı eklemek yeterli. Domatesin içindeki likopenin, yağda eriyen bir besin öğesi olması, zeytinyağı sayesinde emilimini artıracaktır. Devamı diğer sayfada

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here