Ana Sayfa Beslenme & Diyet Bikini diyeti ile yaza hazırlanıyoruz

Bikini diyeti ile yaza hazırlanıyoruz

mayis-2013-diyet-resim-1

 Yaza hazırlanmak deyince aklınıza şok diyetler, sağlıksız mönüler gelmesin. Her besin grubunun bir arada olduğu, sizi strese sokmayacak ama egzersizle de birleştirdiğinizde bu yaz sahil kenarlarında güvenle dolaşmanızı sağlayacak bir diyet yapmanız da mümkün.

Artık kafanızdaki “diyet” şablonunu değiştirmenin zamanı geldi. Yaza fit girmek için en sevdiğiniz yiyeceklerden ayrı kalmak zorunda değilsiniz. Tek tip beslenme düzeni oluşturmanıza da gerek yok. Her gün tartılarak moralinizi bozmak ise artık kimsenin tercih etmediği bir yöntem… Strese girmeden, gerilmeden, bu süreçte sevdiklerinizi de bunaltmadan kilo verebilirsiniz. Uzman Diyetisyen Serkan Tutar, kolay kilo vermenin ipuçlarını anlatıyor.

10 SORUDA KOLAY KİLO VERMENİN İPUÇLARI

1 Yaza hazırlanmak derken neyi anlamalıyız?
Toplum olarak yaza hazırlanmak deyince kilo vermeyi anlıyoruz. Kış aylarında kıyafetler ile saklanan kilolar yazın ortaya çıkacağı için insanlar yaza hazırlanmak deyince kilo vermeyi ve mümkün olduğunca fit bir vücuda sahip olmayı istiyor. Oysa formda olmak sadece ince görünmek veya tartı üzerinde istenilen kiloda olmak değildir. Formda olmak, kişinin kendisine özel olan kilo ve yağ kitlesi arasında en ideal rakamlarda olmasıdır.

mayis-2013-diyet-resim-2 2 Yaza yaklaşırken yapılan en büyük diyet hataları nelerdir?
Bu dönemde hızlı kilo verme tutkusu baş gösteriyor. Ortalama sekiz-dokuz ay içerisinde alınan kilolar, iki-üç ay içerisinde geri verilmeye çalışılıyor. Hızlı kilo verme tutkusu, kilo kaybının ağırlıklı olarak yağdan değil, kas ve su kitlesinden olmasına neden oluyor. Tabii ki yaz sonrası verilen kilolar fazlası ile geri alınıyor. Bu kısır döngü içerisine girenler ise yaş ilerledikçe aldıkları kiloları veremez oluyor, kalıcı kilolar oluşmaya başlıyor.

3 Kısa sürede ama sağlıklı kilo vermek mümkün mü?
Kilo verme hızı, kilo alma hızından her zaman daha fazladır. Örnek verecek olursak, sizin dört-beş yıl içerisinde almış olduğunuz kiloyu altı ay içerisinde vermeniz aslında ciddi bir başarı… Ama insanlar kilo aldıkları zamanı değil, kilo verdikleri zamanı hafta hafta, hatta gün gün sayıyor. Bu nedenle kilo verme hızları yavaşmış gibi görünüyor. Açıkçası bütün kilo kayıpları özünde hızlıdır. Bunu dengeli bir beslenme programı ile yaparsanız daha kalıcı oluyor.

4 Diyetimizi tasarlarken hangi özelliklerimize dikkat etmeliyiz?
Uyuma saatinizin ve öğün saat düzeninizin dengeli olması, kilo verme hızının beklenildiğinden daha iyi olacağı anlamına geliyor. Ara öğünler ve özellikle kahvaltının atlanılmaması gerekiyor. Ayrıca hareketinizi arttırabilme şansınız var ise bunu da diyetinize adapte etmelisiniz.

Egzersizi yarım bırakmayın
Kilo vermenin temeli kesinlikle sağlıklı beslenmek… Buna egzersizi de eklerseniz kilo verme hızınız artıyor. Ancak egzersizi çok yoğun yapmanız daha hızlı kilo vermenizi sağlarken belirli bir zaman sonrasında bırakıldığında daha çok kilo alımına neden olabiliyor. Bu nedenle yapılma sıklığının kesinlikle süreklilik gösterecek şekilde ayarlanması gerekiyor. En sık tercih edilmesi gereken spor olan yürüyüşü haftada üç-dört gün 45 dakika yapmanız yeterli.

 

Devamı diğer sayfada

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here