Mideye dost diyetle kilo verin

eylul-2012-diyet-resim-3DİYET HİKAYELERİ
Diyetisyen Aydan Atasoy Erin’in ‘Diyet Hikayeleri’ kitabı haziran ayında okuyucu ile buluştu. Yaşanmış, kişiye özel beslenme deneyimlerinin yer aldığı kitapta Erin, anneannesi sayesinde çok küçük yaşlarda başlayan mutfak sevgisini, fazla kiloları nedeniyle kloş etek giyemeyen kız çocuğu olarak yaşadıklarını, anneannesini fazla kilolarına bağlı yüksek tansiyon nedeniyle kaybedişini anlatarak başlıyor hikayesine… Okuyuculara yalnız olmadıklarını hissettirmeyi amaçlayan kitap, Erin’in farklı hastalıkları ve kişilik özellikleri olan hastalarının bazen eğlenceli bazen de hüzünlü hikayelerini anlatırken, geri planda ise kendi deneyimlerini aktarıyor. Kitap, gerçek kahramanların hikayelerinden yola çıkarak kilo vermeyi güçleştiren hastalıklar hakkında da bilgiler veriyor.

eylul-2012-diyet-resim-4TARİFLER KABAK ÇORBASI
Malzemeler

● 2 iri kabak (kabuklu)
● 3 kırmızı biber
● 1 iri soğan
● 2 veya 3 diş sarımsak
● 1 demet maydanoz
● 1 demet nane
● 1 demet dereotu
● 3 veya 4 yaprak pazı
● 1 çorba kaşığı pirinç
Tüm malzemeyi tencereye koyarak üstünü dört parmak geçene kadar su ilave edin. Kısık ateşte iyice pişirin. Arzu ederseniz piştikten sonra blender’dan geçirin. Tuz, biber ve limon ilave edebilirsiniz.

eylul-2012-diyet-resim-5MISIR UNLU ŞİFA KEKİ
Malzemeler

● 150 g mısır unu (ince öğütülmüş)
● 1 kabartma tozu
● 1 yumurta
● 1 çay bardağı keçi sütü
● ½ demet maydanoz
● ½ demet dereotu
● 1 çay bardağı ev yapımı lor peyniri
Tüm malzemeyi karıştırıp kek kalıbına dökün ve 175 dereceye ısıtılmış fırında 40 dakika pişirin. Not: Evde lor peyniri yapmak için kaynamış süte henüz sıcakken birkaç damla limon sıkın ve topaklanmasını bekleyin. Daha sonra suyunu süzün ve kalan bölümü tuzsuz lor peyniri olarak kullanın. Tuz ilave ederek buzdolabında 1 hafta bekletebilirsiniz.

eylul-2012-diyet-resim-6GLUTENSİZ PİDE
● 250 g pirinç unu
● 40 g soya unu
● 1 paket kabartma tozu
● 250 ml keçi sütü
● 1 yumurta
● 1 çay kaşığı yumuşak margarin
● 1 tutam tuz
● 1 tutam şeker
Bütün malzemeleri yumuşak bir hamur olana kadar karıştırın. İsterseniz içine patates, et, sebze koyarak çörek de yapabilirsiniz. 150 dereceye ısıtılmış fırında yaklaşık 40 dakika pişirin.

 

Devamı diğer sayfada

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here