Ana Sayfa Beslenme & Diyet Şimdi detoks zamanı

Şimdi detoks zamanı

24102014 diyet01

Yazın kaçamaklarını temize çekme ve bedenimizi kışa hazırlama vakti geldi. Bir yandan sağlıklı beslenme programı takip ederken diğer yandan haftanın belli günleri detoks yapıyoruz. Hazır mısınız?

Günler su gibi geçiyor, mevsimler değişiyor. Özellikle sonbahara girerken bu değişimden en çok duygularımızın etkilendiğini düşünsek de aslında bedenimiz de önemli bir değişim geçiriyor. En iyisi mevsimlerin bu akışının doğanın bir gereği olduğunu kabul edip artılara odaklanmak… Şehir canlanıyor, yeni projeler hayata geçiyor, okullar açılıyor, hareket artıyor. Doğa yine bize yol gösteriyor ve bedenimizin ihtiyacı olan gıdaları sunuyor. 

Uzman Diyetisyen Pınar Kural Enç’e bedenimizin sesini dinleyip eylülde onu nasıl besleyeceğimizi ve yazın yaramazlıklarından nasıl arındıracağımızı sorduk. 

 

Kaloriyi yavaşça azaltın

Yazın kaçamaklar yapıldı, akşam sofraları uzun tutuldu, dondurmanın tadına doyuldu. Eylül ile birlikte tekrar forma girme telaşına düşebilirsiniz. Ama bunu sakın aniden yapmayın. Diyetisyen Pınar Kural Enç, “Alınan kaloriyi bir anda fazlaca düşürmek kilo kaybında kısa süreli bir kayıp sağlayabilir ancak uzun vadede bu kaybı koruyamama ihtimaliniz çok yüksek. Bir anda fazla kalori kaybı sonucunda metabolizmanız negatif etkilenir. Adımlarınızı yavaş yavaş atın” diyor. 

 

Şok diyetlere hayır! 

Çok düşük kalorili, aynı tipte besinler içeren veya tek besin grubuna yönelik besinlerden oluşan diyetleri uygulamaktan kaçının. Aksi halde, metabolizmanızı hızlandırmak yerine yavaşlamasına sebep olabilirsiniz. 

 

Harekete geçin

Egzersiz yapmamak için kullandığınız “aşırı sıcak” bahanesi artık yok. Parklara, yürüyüş parkurlarına, spor salonlarına geri dönebilirsiniz. Vücuttaki kas oranı arttıkça, metabolizma hızlanacak ve forma girmeniz kolaylaşacak. Ancak acele edip egzersizi abartmayın. Kas oranını sağlıklı sınırlar içerisinde artırmak ve aşırı değil, düzenli yapmak yeterli. 

 

Protein tüketin

Dyt. Enç, yeterli miktarda protein tüketerek metabolizma hızının artırılabileceğini söylüyor ve ekliyor: “Proteinlerin vücutta kullanılabilmesi için harcanan enerji, karbonhidrat ve yağlar için harcanan enerjiden daha fazladır. Sağlıklı bir birey için, günlük protein ihtiyacı kilo başına 1 gramdır. Örneği 60 kiloysanız 60 gram protein tüketmelisiniz. (100 g ızgara tavuk 25 g protein içeriyor.)

 

Yeşil çay mucizesi

Araştırmalara göre yeşil çay metabolizma üzerinde olumlu etkilere sahip… Günde 2-3 fincan yeşil çay, özellikle çubuk tarçın ile tüketildiğinde metabolizmanızı hızlandırmaya yardımcı oluyor. 

 

Düzenli yiyin

Günde 3 ana 3 ara öğün tüketmeye özen gösterin. Böylece metabolizmanız sürekli aktif kalır. Dyt. Enç, aç kalmanın ya da öğün atlamanın metabolizmayı olumsuz etkilediğini, aksine düzenli ve yeterli beslenerek metabolizmanın canlandırılabileceğini söylüyor. 

 

Sıcacık bir kahve

Kahve, içerdiği kafein sayesinde metabolizma için canlandırıcı özelliğe sahip. Özellikle Türk kahvesi, filtre kahve ve espresso gibi yüksek miktarda kafein içeren kahvelerin tüketimi, metabolizma hızına destek sağlayabiliyor. Ancak kan basıncı ile ilgili bir sıkıntınız varsa kahve tüketimini abartmayın. 

 

Sağlıklı kalın

Mevsim değişiklikleri bağışıklık sistemimizin zayıfladığı dönemler oluyor. Bunu önlemek için en önemli silahımız C vitamini ve demir desteği… C vitaminini kahvaltıda maydanoz, kuşburnu marmeladı ve yeşil biberden  alabilirsiniz. Yumurta ve et grubuna giren besinleri C vitamini ile birlikte tüketirseniz demir emilimini de artırmış olacaksınız. Eğer doğru beslenmeye rağmen sık hastalanıyor, kansızlık yaşıyorsanız ek destekler için doktorunuza danışabilirsiniz.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here